O1 bardzo sztywny tył-stuki, tylko skąd?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rzepek
    Classic
    • 2012
    • 3

    O1 bardzo sztywny tył-stuki, tylko skąd?

    andriu79, przejrzałem zdjęcia chłodnic i żadnych gum z plastikami nie zauważyłem. Coś stuka, gruchocze, przeszkadza w jeździe? Jeżeli nie to nic się nie stało :lol:

    Wiem, że jesteś z ZG - widzę profil :P czarna O2? pewnie nie jesteś obklejony :P
  • Piter26
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    O1 bardzo sztywny tył-stuki, tylko skąd?

    Witam od jakiegoś czasu zauważyłem że tył auta w mojej octavii jest strasznie sztywny.Odczuwa się to zwłaszcza przy jeździe po studzienkach,przełamaniach asfaltu lub drogach żwirowych(tarka).Mam wrażenie że tył aż podskakuje i słychać stuki(nie typowe jak przy rozjechanym zawieszeniu,ale tak jakby coś podskakiwało w bagażniku na wybojach).Byłem już w 3 warsztatach w tym w aso i na diagnostyce.Podczas jazdy faktycznie mówią że jest strasznie sztywno,ale nic nie mogą znaleźć.Tuleje itp w porządku,amorki wymienione w czerwcu ubiegłego roku.Kolega obstawia właśnie że amorki na mrozie mogą tak pracować.Ale jak było -25 to ok,wszystko namarźnięte,ale teraz w dzień jest ciepło,a tył jak stukał tak stuka.Słyszałem tez że mogą stukać drzwi na ryglach,czy jak to się tam nazywa,ale raczej wygląda mi to typowo na tył.Nie wymieniałem co prawda sprężyn,ale nie wyglądają na zużyte.Tak poza tym to auto normalnie trzyma się drogi,nie wynosi na zakrętach itp.Aha jeszcze jedna rzecz,jak z tyłu wsiądą ze 2 lub 3 osoby to mam wrażenie że jest trochę mniej sztywno,ale i tak stuki słychać.Macie może jakieś pomysły,bo mi się już wyczerpały.
    Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam.
    Piter26.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      wymień odboje amortyzatora/ów i nie będzie stukało miałem podobnie i po wymianie jak ręką odjął

      Komentarz

      • Piter26
        Classic
        • 2011
        • 14

        #4
        To jest jakaś myśl,sprawdzę to w najbliższym czasie.Amorki mieniał poprzedni właściciel,więc nie wiem czy to robił,czy wymienił tylko amorki.Dzięki za szybką odpowiedź i czekam na pozostałe pomysły .

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          one mogą wyglądać na całe i niezużyte ale to czasami tylko pozory Poczekaj co inni napiszą

          Komentarz

          • jawor
            Classic
            • 2009
            • 5

            #6
            Witam. Jezeli tyl auta ugina sie na okolo 10- 15 cm a potem trafia na opor i jak pilka podskakuje to w moim przypadku byla wina odboi. Amory i odboje sasch i po wymianie pod koniec ubieglej zimy zaczely sie w/w objawy ale ze nadeszla wiosna objawy ustaly a tej zimy znow to samo juz szykowalem sie na reklamacje amorow ale przeczytalem na forum iz moga byc to odboje. Skrocilem odboje z tyłu o ok. 4cm i problem zniknal. Dodam ze po przejechanie ok 30km dobijanie samo ustawalo co mylnie kierowalo mnie w kierunku amorow

            [ Dodano: Pią 04 Mar, 11 15:54 ]
            Albo jak radzi tom2212 wymien odboje chodz u mnie dzialo sie na nowych odbojach

            Komentarz

            • oizo
              Rider
              • 2010
              • 394
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              miałem podobnie w golfie3. odboje były za twarde bo kupiłem taniochę i waliło strasznie
              Moja furka
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

              Komentarz

              • Piter26
                Classic
                • 2011
                • 14

                #8
                A czy może być tak że jak wsiądą ze 2 osoby z tyłu to pod ciężarem te odboje się uginają i wtedy mniej dobija?Bo dzisiaj jak jechałem sam to stukało a potem jechałem z pasażerem z tyłu i jakby bardziej komfortowo było.Więc może albo nowe wstawić albo jak pisał kolega Jawor skrócić?

                Komentarz

                • jawor
                  Classic
                  • 2009
                  • 5

                  #9
                  tak jak pisale wyzej po przejechanie 20-30 km stukanie ustawalo dlaczego nie mie mam zielonego pojecia. Takze moze byc tak samo u ciebie pojezdziles troche sam a gdy z tylu siadla osoba stukania nie bylo bo wczesniej ustalo. Sproboj jak samochod postoi pare godz na mrozie wtedy zapakuj 2 osobe do tylu i przejedz sie jakis wybojach.
                  Ja zrobilem tak ze podnioslem tyl na lewarku (bez odkrecania kola) nastepnie odboj z oslona sciagnolem do dolu takze oparl sie na amorze, opuscilem lewarek. Wtedy dwie osoby staja na koncu bagaznika(klapa musi byc podniesiona) i bujaja w gore i w dol ja w tym czasie obserwowalem co sie dzieje z odoje i u mnie wygladalo to tak ze jak tyl opadal i gniazdo dochodzilo do odboju wtedy czuc bylo opor jakby tyl uderzal o asfalt. Skrucenie odboju o 4cm rozwiazalo sprawe

                  Komentarz

                  Pracuję...